Speel online Bordspellen op jijbent.nl
 

Update: Toernooien gewijzigd

(woensdag 7 januari 2004) 
Er zijn 2 onderdelen van toernooien vrij ingrijpend veranderd, vooral door erg aandringen van jullie kant:   
  • De denktijd is anders geworden, je krijgt aan het begin van een spel 3 dagen denktijd, maar als je zet wordt dat niet meer automatisch 3 dagen voor je volgende beurt, je krijgt nu namelijk nog maar 1 dag terug voor elke zet die je doet (tot een maximum van 3 dagen voorraad). Dus als je een zet doet als er nog 1 dag denktijd over is, krijg je voor je volgende zet maar 2 dagen denktijd. Dit gaat per direct voor alle lopende en te starten spellen en toernooien gelden.
  • Als er gebruikers zijn die alle poulewedstrijden hebben afgerond en die op plek 3 of lager staan in een poule, dan worden voor die gebruikers dat toernooi vrij gegeven en mogen ze een nieuw toernooi starten. Dit gaat vanavond in (als er geen bugs meer in zitten).

Update 11 januari: de maximale denktijd is nu verhoogd naar 6 dagen. Verder worden nu ook de kwart- en halve finales vrijgegeven als iemand uitgespeeld is en op plek 2 staat.

 

Reacties op het nieuwsbericht

(onderaan kun je ook reageren als je ingelogd bent) 
Reactie van Pawnpower (07-01-2004, 13:00):
het andere onderdeel is geheim?

Reactie van appeltje (07-01-2004, 13:19):
*prachtig*

Reactie van Francisca1 (07-01-2004, 13:20):
1= denktijd
2= vrijgeven gebruikers in een toernooi

Goede aktie

Reactie van Angelique51 (07-01-2004, 13:20):
Nu moet toch iedereen tevreden zijn icon_biggrin.gif

Ik kan in ieder geval vanavond weer wat tournooien starten eusa_dance.gif

Reactie van pooh1004 (07-01-2004, 13:32):
wow zeg dat vind ik toch wel weer een goede oplossing zo eusa_clap.gif

Reactie van Pawnpower (07-01-2004, 13:44):
Hmmzz... de klagende gebruikers worden dus bevoordeeld. Het hele idee van turn-based spelen wordt zo op z'n kop gezet. Ik heb niet iedere dag tijd om te zetten, dus heb ik grote kans om in toernooien uitgeschakeld te worden omdat de klagers het niet snel genoeg vinden gaan. Vreemd heel vreemd. Is het niet een beter plan om toernooien met verschillende tijdslimieten op te zetten (1 dag, 3 dagen, 7 dagen, etc)?

Met het tweede deel ben ik het uiteraard wel eens.

Reactie van SchaakGek (07-01-2004, 13:46):
Een elegante oplossing om de toernooien wat extra vaart te geven! Ga zo door! eusa_clap.gif

Reactie van Chantal_B (07-01-2004, 13:53):
Perfect geregeld weer. (En zo snel)
Hoe erg is het gezeur dan wel niet bij die andere sites waar het niet allemaal zo soepel en snel wordt opgelost.
Beste collega-spelers denk hier voortaan ook eens even bij na, dank jullie

new_smilie_colors1.gif

Reactie van bram (07-01-2004, 14:04):
@pawnpower: je hoeft ook niet elke dag te zetten, alleen bij toernooien mag je niet altijd de volle drie dagen wachten, maar als je een keer weer 3 zetten doet op een dag, mag dat weer wel. Verder willen we het simpel houden dus we gaan geen toernooien met verschillende tijdslimieten houden.

Reactie van Superspeedy (07-01-2004, 14:17):
Lekker, zo kan er weer geschaakt worden, dat slome gedoe met die toernooien schiet niet op, nu wel icon_lol.gif icon_lol.gif

Reactie van Dylanrulezz (07-01-2004, 14:19):
egt goed geregeld geregeld eusa_clap.gif

Reactie van Pawnpower (07-01-2004, 14:22):
Bram wat is de intentie van deze site? Real time of turn based spelen?

Als iemand zo nodig veel toernooien wil spelen laat diegene dan lekker vip of supervip worden. Nog veel voordeliger ook voor jullie.

Reactie van illie (07-01-2004, 14:41):
Geweldig!! icon_biggrin.gif

Reactie van Angelique51 (07-01-2004, 14:41):
Een hoop mensen die vip of supervip zijn, zijn hier ook blij mee !!! Misschien zijn dat juist wel de mensen die het prettig vinden om lekker door te kunnen spelen.
icon_biggrin.gif

Reactie van roy78 (07-01-2004, 15:02):
fantastisch gedaan, jijbent, nu kan ik helemaal veel toernooien spelen, aangezien ik er toch meestal meteen uitlig icon_biggrin.gif icon_lol.gif icon_wink.gif

Reactie van Mathijs (07-01-2004, 15:31):
Ik heb dus geen Internet in het weeekend. Worst case scenario: Vrijdag doe ik een zet (met 3 dagen over),vrijdagavond zet mijn tegenstander, maandag zet ik (brengt mijn voorraad van 0 naar 1), donderdagavond zet mijn tegenstander, vrijdag zet ik weer (weer voorraad van 0 naar 1). Als mijn tegenstander tussen vrijdagavond en zondagochtend vroeg een zet doet, dan verlies ik de partij. Of zie ik het nu te negatief? Maar ik ben vast niet de enige met een beperkte mogelijkheid voor Internet.

Reactie van bram12 (07-01-2004, 15:34):
@mathijs: worst case heb je gelijk... maatregel: als het voorkomt, vakantie opnemen voor het weekend....

Reactie van ESpeedy (07-01-2004, 16:07):
Super!! icon_biggrin.gif

Reactie van bartje (07-01-2004, 16:16):
Goed gedaan mannen!!!!! Complimenten voor het luisteren naar jullie klanten (????)., daar kan menig bedrijf nog wat van leren!

O ja, ik heb geld overgemaakt om V.I.P. te worden, maar dat kan beter V.A.P worden (Very Addicted Person)
new_all_coholic.gif eusa_clap.gif beerchug.gif new_gmorning.gif

Reactie van Ordeith (07-01-2004, 17:21):
Zeer goede zaak heren! Mijn complimenten!!! icon_biggrin.gif

Reactie van Holbewoner (07-01-2004, 17:29):
1 dag per zet erbij is prima! Dat is in principe ruimschoots genoeg. Alleen de buffer is wat aan de lage kant. Een iets grotere buffer vertraagt het spel nauwelijks (toch veel sneller dan 3 dagen voor elke zet) en is wel een heel stuk relaxter om een dagje of weekendje niet te kunnen zetten.
Met een grotere buffer kom je aan iedereen tegemoet: zowel de snellere als de langzamere spelers.

Reactie van nathalie (07-01-2004, 17:37):
goed zeg!!! icon_biggrin.gif icon_biggrin.gif

Reactie van majo (07-01-2004, 17:39):
Klinkt goed.. allemaal. Maar let wel even op de vakanties.... als ik bijvoorbeeld na twee weken vakantie op -14 sta.. moet ik natuurlijk niet via -13, -12, -11 terug omhoog zien te komen he.. icon_smile.gif Maar daar hebben jullie vast wel rekening mee gehouden.

Reactie van bram (07-01-2004, 19:35):
@majo.... mmm daar heb ik geen rekening mee gehouden...ai.. wordt het weekend dus toch nog hard werken...

Reactie van bram (07-01-2004, 20:11):
@majo: nu al opgelost. Bedankt voor het meedenken. De denktijd wordt nu altijd minimaal op 1 dag gezet na het zetten, dus dan gaat het goed.

Reactie van spuitgast (07-01-2004, 21:18):
geen slecht idee, zo worden de langzame spelers wat aangepord hahahaha icon_lol.gif

Reactie van Enfys (08-01-2004, 00:43):
new_multi.gif

Reactie van Stephan (08-01-2004, 10:35):
Oplossing 2 was exact waar ik op hoopte, goed geregeld. Oplossing 1...ik begrijp Pawnpower niet zo goed..je hebt nog steeds tijd genoeg om te zetten...het blijft een turn-based site, iedereen weet dat inmiddels. Nu schieten toernooien lekker op, da's goed voor idereen. Dank jullie wel!!

Reactie van verwi01 (08-01-2004, 11:57):
jammer, ik begrijp best dat het voor sommige mensen wat langzaam gaat...maar niet iedereen heeft dagelijks gelegenheid om zetten te doen. Dus stem ik in met Pawnpower - kunnen we geen toernooien starten met 7 of 14 dagen limiet. Dat is duidelijk aangegeven dus als je deelneemt kies je zelf voor een "langzaam" toernooi.

Reactie van Edyourservice! (08-01-2004, 14:32):
Volgens mij was dit de wens van de MEERDERHEID. Hoewel anderen er misschien anders tegenaan kijken, is dit een zeer democratische beslissing! Hulde!

Reactie van Pawnpower (08-01-2004, 15:01):
Democratisch? Dat is volgens mij pas te meten als je een stemming houdt over dit onderwerp. E.e.a. is veranderd door een grote stroom van klachten/opmerkingen/wensen. De mensen die tevreden waren hebben uiteraard niet gereageerd.
De zwijgende minderheid (meerderheid?) is niet ondervraagd over dit onderwerp. Democratisch lijkt me derhalve iets te vroeg geroepen.


Reactie van DrHook (08-01-2004, 15:41):
De nieuwe opzet lijkt een verbetering, vooral voor de echte verslaafden onder ons!
Alleen wil ik Edyourservice! aanraden nog eens te studeren op de betekenis van de woorden democratie en meerderheid... icon_smile.gif

Reactie van Jeroen (08-01-2004, 15:45):
Ik wil, als persoon die niet liep te klagen over langzame toernooien, ook wel even wat zeggen hoor icon_smile.gif Ik doe vijf dagen per week meer dan 1000 zetten per week. Van ergens op vrijdag in de middag tot zondagavond doe ik geen zetten omdat ik dan bij mijn ouders ben. Het nieuwe systeem kan dus wel nadelig voor mij uitpakken, geheel afhankelijk ook van mijn tegenstanders. Maar ik zal wel zien hoe het uitpakt..

Reactie van Pawnpower (08-01-2004, 16:05):
Democratie is: wie zwijgt stemt toe icon_confused.gif


Reactie van mevrouwmikmak (08-01-2004, 16:28):
helemaal goed

Reactie van appeltje (08-01-2004, 17:21):
Misschien kan er een poll over gemaakt worden? icon_biggrin.gif

Reactie van Holbewoner (08-01-2004, 17:31):
Mij lijkt het dat je met een grotere buffer van 7 dagen toch 1 dag per zet kunt doen en dan zowel aan de snellere als de langzamere spelers tegemoet komt.

Reactie van Shin_Alu (09-01-2004, 01:28):
Er wordt weinig ingegaan op Holbewoner's opmerking over een grotere buffer terwijl hij daar toch echt gelijk in heeft.
Door een kleine verlenging van de toernooien komen een stuk minder spelers in de problemen icon_idea.gif

Reactie van bram (09-01-2004, 09:21):
@holbewoner: 7 dagen vindt ik teveel, ik ga wel nadenken over iets langer. Maar dan kunnen mensen in 1 dag weer tot een week opsparen en dan alsnog weer 1 week wachten.... Dus ik twijfel daaraan.. Drie dagen betekent namelijk bij Jijbent.nl al 4 dagen.

Reactie van Holbewoner (09-01-2004, 10:11):
Om in 1 dag weer tot een week op te sparen als je tijd op is, moet je die dag wel 7 zetten doen. Voila het potje is alweer 7 zetten verder. En als je dan weer 7 dagen wacht, so be it. That's all in the game. Het gemiddelde is nog steeds 1 dag per zet.

Zoals ik al eerder zei: eerst duurde een potje van 30 zetten maximaal 30x3=90 dagen.
Nu is dat 1x3 (door de buffer) + 30x1=33 dagen.
Met een buffer van 7 dagen wordt dat 1x7+30x1=37 dagen.
33 of 37 scheelt bijna niks en is allebei een stuk mi

Reactie van Mathijs (09-01-2004, 12:15):
"Drie dagen betekent namelijk bij Jijbent.nl al 4 dagen."

Hoe zit dat nou precies? Wanneer ga ik door mijn tijd als mijn tegenstander op vrijdag om bijv. 21:00 uur zet en ik dan nog mijn volledige tijd van 3 dagen heb?

Reactie van bram (09-01-2004, 12:25):
@matthijs, wij berekenen ´s nachts om 2:08 of iemand door zijn tijd gaat, in jouw geval betekent dat pas maandagnacht (dinsdagochtend) om 2:08 je verloren hebt. dus je hebt 3 hele dagen (zaterdag, zondag, maandag) plus een stuk van vrijdag..(en een stukje van dinsdag icon_lol.gif )

Reactie van Mathijs (09-01-2004, 13:51):
OK, die volledige maandag, da's wel handig. Bedankt! Het sneller verlopen van die toernooien, dat vind ik inderdaad wel goed.

Reactie van the-groove (09-01-2004, 15:45):
Dit zijn tenminste goede wijzigingen zeker dat van als je je wedstrijden gespeeld hebt en je doet toch niet meer mee dat je er dan uit gaat

Reactie van Phaeda (09-01-2004, 17:17):
ik vind het een fantastish plan!! naar mijn idee ging het toch allemmaal erg langzaam, ik hoop dat het inderdaad sneller gaat nu!

Reactie van lajos (10-01-2004, 19:35):
fantastish sun.gif

Reactie van whoopie (11-01-2004, 17:13):
@Pawnpower schreef:
Democratisch? Dat is volgens mij pas te meten als je een stemming houdt over dit onderwerp. E.e.a. is veranderd door een grote stroom van klachten/opmerkingen/wensen.

Je zegt het zelf al GROTE STROOM VAN KLACHTEN icon_smile.gif Moet die nog groter worden?
Als je alleen hier al kijkt kan je zien dat de meesten het er mee eens zijn. Ik vind het geweldig, Kon me al gek ergeren aan mensen die echt alleen maar meedoen met de toernooien om eens in de drie dagen te gaan zetten en dan we

Reactie van whoopie (11-01-2004, 17:14):
wer verdwijnen. Mijn complimenten hebben jullie eusa_clap.gif

Reactie van Opperwezen (11-01-2004, 21:07):
Ik ben het wel eens met de veranderingen, maar Pawnpower heeft toch echt gelijk wat betreft democratie, whoopie! Als het alleen ging om degenen die het meest klagen dan zat de SP allang in de regering, maar gelukkig is dat niet het geval! icon_wink.gif

Reactie van Pawnpower (12-01-2004, 07:38):
Met de laatste de update denk ik dat we een aardige consensus hebben bereikt.

Ik ben in ieder geval iets meer tevreden.

Reactie van bEuwe (12-01-2004, 09:31):
new_shocked.gif "" Dit gaat per direct voor alle lopende .. spellen en toernooien gelden. "" new_shocked.gif

De woorden "fantastisch" en "tevreden" zul je zeker niet van mij horen. Schele zever ja.

Door de regels op 123 te veranderen verlies ik zo maar eventjes 5 partijen (waarvan 4 in een kwartfinale pig.gif), omdat ik in het weekend niet gespeeld heb. Je kan toch ook gewoon een week op voorhand die wijziging aankondigen?? Dan zijt ge ook van al dat gezaag af en zijn ze even content.

Vanwaar die

Reactie van bEuwe (12-01-2004, 09:31):
haast?
Ik heb goesting om te kloppen.

Reactie van bram (12-01-2004, 10:09):
@bEuwe: je hebt helemaal gelijk, ben alleen altijd te enthousiast met dit soort zaken en gooi ze dan online... Sorry voor de verloren partijen. Onze excuses.

Reactie van BtM909 (13-01-2004, 20:44):
bEuwe:: gelukkig ben je 5 partijen kwijt...

Bij mij ging het om 31 icon_cry.gif icon_cry.gif icon_cry.gif

Reactie van Demox (16-01-2004, 09:28):
toch trek ik de verandering erg slecht. ook ik heb zoals meer mensen geen internet thuis, dus kan ik alleen zetten op mijn werk. nu moet ik dus dit weekend alweer vakantie aanvragen omdat ik bij 1 partij 1 dag bedenktijd heb, aangezien mijn tegenstander gister pas voor het eerst gezet heeft deze week. ik heb nu nog maar 11 dagen over. dat redt ik dus nooit tot juli.
ik ben net vip geworden, omdat ik aan meer toernooien wil mee doen, maar ik twijfel nu sterk, want zo gaan er erg veel partijen ve

Reactie van Demox (16-01-2004, 09:29):
rloren

Reactie van PiAir (18-01-2004, 15:51):
De denktijd is anders geworden, je krijgt aan het begin van een spel 3 dagen denktijd, maar als je zet wordt dat niet meer automatisch 3 dagen voor je volgende beurt, je krijgt nu namelijk nog maar 1 dag terug voor elke zet die je doet (tot een maximum van 3 dagen voorraad) ==>> De stomste verandering die had kunnen gebeuren. Ik dacht dat er hier turn-based gespeeld werd. DUS NIET!!
Klote verandering hier

Reactie van wboonman (19-01-2004, 12:42):
lkn;lkn

Reactie van TheArne (22-01-2004, 16:48):
nouja, ik vind dat het wel turn based blijft . . . . al weet ik niet de precieze definitie van Turn Based. maar ik denk: Omste beurt een zet doen? icon_rolleyes.gif icon_biggrin.gif of betekend het: elke week 1 zet doen? icon_rolleyes.gif OF betekend het: als er een zet gedaan is, dan gaat het verder? icon_surprised.gif

In elk geval . . voor de tournooien hier vind ik het wel leuk als dat wel een beetje door loopt, en om nou te zeggen dat het leuk is om 2 maanden te wachten voor de poule (zeeslag) voorbij is . . dan kom ik toch wel een b

Reactie van thomasq (03-02-2004, 07:53):
icon_redface.gif icon_question.gif icon_idea.gif toad666.gif new_littleangel.gif sig.gif new_evil.gif new_smilie_colors1.gif

Reactie van seneca (04-02-2004, 20:40):
begrijp ik het nu goed dat één dag terug als je zet